Kierując się potrzebami społeczności lokalnej, ale przede wszystkim uwzględniając i stale monitorując sytuację epidemiologiczną w Powiecie Oświęcimskim, informuję, że z dniem 1 lipca 2021 roku wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa interesantów w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Oświęcimskiego.
WAŻNE!
Osoby korzystające z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach mają obowiązek stosować się do reguł bezpieczeństwa wynikających z obowiązujących przepisów prawnych i rekomendacji głównego inspektoratu sanitarnego w szczególności:
- osoba uprawniona do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej musi być zdrowa, a na spotkanie do punktu przychodzi bez osób postronnych,
- w lokalu nie może przebywać osoba chora lub przebywająca z osobą odbywającą kwarantannę, izolację w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych,
- do punktu zakazuje się przynoszenia zbędnych rzeczy za wyjątkiem długopisu i notatnika, konieczna jest dezynfekcja przedmiotów używanych wspólnie, jeżeli nie są to materiały jednorazowe,
- osoba udająca się do punktu nieodpłatnej pomocy prawnej zobowiązana jest do zakrycia ust oraz nosa, a także do dezynfekcji rąk bezpośrednio przed wejściem do lokalu.
Osoby uprawnione do otrzymania pomocy w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej lub otrzymania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokonują zgłoszeń:
- za pomocą modułu zapisów publicznych https://np.ms.gov.pl
- pod numerem telefonu 502 691 995 wz. Starosty
- adres e mail: npp@powiat.oswiecim.pl
Teresa Jankowska
Członek Zarządu