Menu Zamknij

Ogłoszenie – otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu „działalności na rzecz osób niepełnosprawnych”

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.  Dz. U. z 2024r., poz. 1491) zwanej dalej Ustawą  oraz  Uchwały Rady Gminy Osiek  Nr VI/39/2024 z dnia 29 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Osiek z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2025 roku.  

Wójt Gminy Osiek

ogłasza w dniu  31 grudnia 2024 r. otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu  „działalności na rzecz osób niepełnosprawnych” .

I. Rodzaj zadania :
Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i izolacji niepełnosprawnych osób z terenu Gminy Osiek poprzez zapewnienie osobom niepełnosprawnym działań pomocowych polegających m.in. na organizacji warsztatów z terapii zajęciowej lub zajęć integracyjno- rehabilitacyjnych.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania:
Na zadanie określone w pkt. I  przeznacza się kwotę  20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 zł) .

III. Zasady przyznawania dotacji:
1.   Dotacja może być przyznana wyłącznie podmiotom określonym w w/w Ustawie.
2.    Zlecenie realizacji zadania objętego niniejszym ogłoszeniem ma formę wspierania jego wykonania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
3.    Fakt złożenia oferty na realizację zadania nie może być traktowany jako gwarancja uzyskania dotacji .
4.    W składanej ofercie należy wskazać ilość osób; mieszkańców Gminy Osiek, które zostaną  objęte pomocą.
5.    W składanej ofercie należy wykazać wkład finansowy własny.
6.    W przypadku złożenia więcej niż jednej oferty na realizację zadania dopuszcza się możliwość podziału dotacji na większą ilość zleceniobiorców jeżeli jest to uzasadnione korzyścią mieszkańców Gminy Osiek.
7.    W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana  należy dokonać korekty opisu poszczególnych działań, korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania do kwoty przyznanej dotacji.

IV. Terminy i warunki realizacji zadania:
1.    Warunkiem przystąpienia do  konkursu jest złożenie oferty; według wzoru określonego w załączniku Nr 1  do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów  umów dotyczących realizacji zadań  publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018r. poz. 2057) , na realizację zadania rozpoczynającego się od 10.02.2025r. z tym że, zadanie powinno zakończyć się nie później niż 28.11.2025r.
2.    Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do  składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.  
3.    Do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, z którego jasno wynika reprezentacja podmiotu przy podpisywaniu ofert i umów lub wydruk informacji pobranej w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.
4.    Informacje zawarte w ofercie  winny być dokładne i wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić jasność i czytelność oferty. Wszystkie pola muszą zostać wypełnione, jeśli pytanie nie dotyczy  wnioskodawcy, czy zgłaszanego projektu należy wpisać np. „ nie dotyczy” lub przekreślić pole.  
5.    W przypadku braku załącznika do oferty dopuszcza się możliwość  jego uzupełnienia  w terminie 2 dni roboczych  od momentu otrzymania wezwania z Urzędu Gminy w Osieku.
6.    Komisja w trakcie oceny formalnej może wezwać oferenta do złożenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. Dodatkowe wyjaśnienia mogą dotyczyć wyłącznie zawartości złożonej oferty lub złożonych załączników a dodatkowe dokumenty mogą jedynie precyzować treść złożonej oferty lub złożonych do niej załączników. Dodatkowe wyjaśnienia i dokumenty należy dostarczyć  w terminie 2 dni roboczych  od momentu otrzymania wezwania z Urzędu Gminy w Osieku.
7.    W przypadku wyboru oferty  i przyznania dotacji na wsparcie realizacji zadania Wójt Gminy Osiek zobowiązuje wnioskodawcę w terminie 1 dnia od daty otrzymania zawiadomienia do przedłożenia oświadczenia lub pisemnej  informacji o numerze rachunku bankowego , na który  ma być przekazana dotacja.
Wskazane dokumenty muszą zostać przedłożone Wójtowi Gminy Osiek przed podpisaniem umowy o realizację zadania publicznego.
8.    Warunkiem realizacji zadania jest wygranie  konkursu ofert i przyjęcie zlecenia realizacji zadania poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej.
9.    Dotacja nie może zostać wykorzystana na realizację zadań już zleconych danemu podmiotowi przez Wójta Gminy Osiek.
10.    Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania.
11.    Dopuszcza się możliwość dokonywania   przesunięć   pomiędzy poszczególnymi   pozycjami  kosztów, które zostały określone w kalkulacji  przewidywanych kosztów; w wysokości nie przekraczającej 20% konkretnej pozycji kosztorysu.  
12.    Zmiany w zakresie poszczególnych  pozycji kosztorysu powyżej 20% kosztów całkowitych zadania  wymagają wcześniejszej, pisemnej zgody Wójta Gminy Osiek  oraz aneksu do umowy.
13.    Wysokość środków wkładu własnego (tj. wkładu finansowego oraz wkładu niefinansowego ; osobowego i rzeczowego) może się zmienić pod warunkiem, że procentowy udział dotacji w całkowitych kosztach zadania nie zwiększy się o więcej niż 20%.
14.    W trakcie realizacji zadania  mogą być dokonywane  zmiany terminów  poszczególnych działań, po warunkiem, że  mieszczą się one  w terminie realizacji całego zadania. Zmiany te wymagają pisemnego zgłoszenia do Wójta Gminy Osiek, ale nie wymagają aneksu do umowy.
15.    W trakcie realizacji zadania mogą być  dokonywane zmiany w zakresie przyjętych rezultatów zadania publicznego.  Zmniejszenia powyżej 20%  poszczególnych założonych liczbowo rezultatów wymagają zgody Wójta Gminy Osiek oraz aneksu do umowy.
16.    Zadanie uznaje się za zrealizowane  jeżeli oferent zrealizuje 80% założonych w ofercie rezultatów.
17.    Zleceniobiorca przy realizacji zadania publicznego ze środków dotacji ma obowiązek zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w co najmniej minimalnym wymiarze określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.  o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
18.    W przypadku realizacji zajęć z udziałem osób niepełnoletnich Zleceniobiorca zobowiązany jest do wprowadzenia i przestrzegania standardów ochrony małoletnich  zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
19.    Dotacja nie może być wykorzystana na : budowę i zakup budynków, zakup gruntów, remont budynków, prowadzenie działalności gospodarczej, politycznej i religijnej, pokrycie deficytu działalności organizacji, na wynagrodzenie osób, których praca nie jest związana z realizacją zadania oraz na wydatki, które nie są merytorycznie związane z realizacją zadania.

V. Termin składania ofert:
1.    Oferty zgodne ze wzorem określonym w załączniku Nr 1  do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów  umów dotyczących realizacji zadań  publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018r. poz. 2057) należy składać na piśmie w zamkniętych kopertach z oznaczeniem nazwy zadania, w godzinach pracy Urzędu Gminy w Osieku ul. Główna 125, 32-608 Osiek  do  24.01.2025r.  (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Osieku).
2.    W konkursie wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy w Osieku w terminie wskazanym w ust. 1.
3.    Oferty złożone po upływie terminu określonego w ust. 1 nie będą rozpatrywane.  

VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie wyboru ofert:
1. Otwarcie, rozpatrzenie i wybór ofert nastąpi w terminie do 9 lutego 2025 r. przez Komisję Konkursową,  powołaną przez Wójta Gminy Osiek.    
2. Komisja dokonuje oceny formalnej poprzez sprawdzenie czy oferta:
a)    złożona została w terminie o którym mowa w pkt. V,
b)    spełnia warunki o których mowa pkt. IV 1-4,
c)    została złożona przez uprawniony podmiot.
3. Ocena ofert będzie odbywać się  z uwzględnieniem  zasad określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwłaszcza  w art. 15 ust. 1 w/w ustawy tj. : a) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie – ocena w skali 0-10 pkt.
b) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania – ocena w skali 0-10 pkt.
c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będą realizować zadanie publiczne – ocena w skali 0-10 pkt.
d) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego – ocena w skali 0-10 pkt.
e) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wkład rzeczowy, osobowy w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków – ocena w skali 0-10 pkt.
f) uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków – ocena w skali 0-10 pkt.
4. W przypadku stwierdzenia błędów rachunkowych w ofercie, oferent jest zobowiązany do dokonania korekty błędów w złożonej ofercie w terminie jednego dnia od powiadomienia (nie licząc dnia otrzymania powiadomienia) , które może  być dokonane drogą telefoniczną lub elektroniczną. Niepoprawienie błędów  w terminie jednego dnia od powiadomienia jest równoznaczne z wycofaniem oferty przez oferenta.
5. W przypadku, gdy ilość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania  jest mniejsza od ilości  środków o które ubiegają się  uprawnione podmioty Komisja Konkursowa  przedkłada Wójtowi propozycję podziału środków.
6. Oferta może ulec odrzuceniu z uwagi na brak wystarczającej  ilości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.  
7. Ostateczną decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
8. Decyzja Wójta jest ostateczna .
9. Decyzja Wójta nie jest decyzją w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego i nie stosuje się do niej trybu odwołania.
10. Ogłoszenie  o wyborze ofert do realizacji przyjmuje formę Zarządzenia Wójta Gminy Osiek, które ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.osiek.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Osiek .

VII. Zrealizowane przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami , ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom , o których mowa w art. 3 ust. 3.
Wysokość środków publicznych przekazanych na realizację zadań  z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych:
1. w 2023 roku -20.000,00 zł.,
2. w 2024 roku -10.000,00 zł.
    

Wójt Gminy Osiek
 /-/ Marek Jasiński
         

Scroll Up Skip to content