Ogłoszenie Wójta Gminy Osiek o przystąpieniu do sporządzenia zmiany nr 2 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Osiek wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
Na podstawie art. 11, pkt. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r., poz. 741 z późn. zm.) oraz art. 39, ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 z późn. zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Osiek Uchwały Nr XXIV/208/2021 z dnia 25 czerwca 2021 roku w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany nr 2 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Osiek, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Zmiana nr 2 studium obejmuje:
1) zmiany na rysunku studium w zakresie:
a) poszerzenia terenu istniejącego cmentarza, wraz ze strefami sanitarnymi, w miejscowości Osiek, w ramach obszaru nr 1,
b) poszerzenie terenu usług użyteczności publicznej, w miejscowości Głębowice, w obszarze nr 2,
c) poszerzenie terenu usług użyteczności publicznej, w miejscowości Osiek, w obszarze nr 3, wskazanych na załączniku graficznym nr 1, arkusze nr 1, 2 i 3, do wymienionej wyżej uchwały;
2) zmiany ustaleń tekstowych studium w zakresie:
a) możliwości lokalizacji zabudowy zagrodowej dla właścicieli posiadających gospodarstwa rolne w terenach „R2”,
b) minimalnych i maksymalnych parametrów i wskaźników urbanistycznych dotyczących geometrii dachów w terenach „MN”, „MM”, „MU”, „U” i „UC”, w granicach administracyjnych gminy Osiek, zgodnie z załącznikiem graficznym nr 2 do wymienionej wyżej uchwały.
Przedmiotem prognozy oddziaływania na środowisko będzie ocenienie skutków realizacji zmiany nr 2 studium na środowisko.
Zainteresowani mogą zgłaszać wnioski do wyżej wymienionej zmiany nr 2 studium oraz do prognozy oddziaływania na środowisko. Wnioski należy składać na piśmie do Wójta Gminy Osiek, ul. Główna 125, 32-608 Osiek, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 lipca 2021 r. Wniosek powinien zawierać: nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
Wnioski do zmiany studium nr 2 mogą być wnoszone w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wnioski do prognozy oddziaływania na środowisko mogą być wnoszone w formie papierowej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym.
Organem właściwym w sprawie rozpatrzenia wniosków jest Wójt Gminy Osiek.
Informacja o możliwości zapoznania się z dokumentacją oraz o terminie wyłożenia projektu zmiany nr 2 studium wraz prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu zostanie podana w odrębnym ogłoszeniu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Osiek z siedzibą: ul. Główna 125, 32-608 Osiek, tel.: +48 33 845 82 61, e-mail: gmina@osiek.pl.
2) Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: e-mail: iod@osiek.pl
3) Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w celu wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
4) Dane udostępniane są wyłącznie podmiotom upoważnionym na mocy przepisów prawa.
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres zgodny z Instrukcją Kancelaryjną oraz Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, a następnie archiwizowane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6) Administrator nie planuje przekazywać Pani/Pana danych do krajów trzecich. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
7) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9) W przypadku zbierania danych niezbędnych do realizacji zadań nałożonych na Gminę podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
10) Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Wójt Gminy Osiek
Marek Jasiński