Menu Zamknij

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu „działalności na rzecz osób niepełnosprawnych” .

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.  Dz. U. z 2022r., poz. 1327 ze zm.) zwanej dalej Ustawą  oraz  Uchwały Rady Gminy Osiek  Nr  XXXV/314/2022 z dnia 30 listopada 2022r.  w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Osiek z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2023 roku.

Wójt Gminy Osiek

ogłasza w dniu  29 grudnia  2022r. otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu  „działalności na rzecz osób niepełnosprawnych” .

I. Rodzaj zadania :

Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i izolacji niepełnosprawnych osób z terenu Gminy Osiek poprzez zapewnienie osobom niepełnosprawnym działań pomocowych polegających m.in. na organizacji warsztatów z terapii zajęciowej lub zajęć integracyjno- rehabilitacyjnych.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania:

Na zadanie określone w pkt. I  przeznacza się kwotę  20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 zł) .

III. Zasady przyznawania dotacji:

  1. Dotacja może być przyznana wyłącznie podmiotom określonym w w/w Ustawie.
  2. Zlecenie realizacji zadania objętego niniejszym ogłoszeniem ma formę wspierania jego wykonania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
  3. Fakt złożenia oferty na realizację zadania nie może być traktowany jako gwarancja uzyskania dotacji .
  4. W składanej ofercie należy wskazać ilość osób; mieszkańców Gminy Osiek, które zostaną objęte pomocą.
  5. W składanej ofercie należy wykazać wkład finansowy własny.
  6. W przypadku złożenia więcej niż jednej oferty na realizację zadania dopuszcza się możliwość podziału dotacji na większą ilość zleceniobiorców jeżeli jest to uzasadnione korzyścią mieszkańców Gminy Osiek.
  7. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana należy dokonać korekty opisu poszczególnych działań, korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania do kwoty przyznanej dotacji.

IV. Terminy i warunki realizacji zadania:

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty; według wzoru określonego w załączniku Nr 1  do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów  umów dotyczących realizacji zadań  publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018r. poz. 2057) , na realizację zadania rozpoczynającego się od 01.02.2023r. z tym że, zadanie powinno zakończyć się nie później niż 30.11.2023r.
  2. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
  3. Do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, z którego jasno wynika reprezentacja podmiotu przy podpisywaniu ofert i umów lub wydruk informacji pobranej w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.
  4. Informacje zawarte w ofercie winny być dokładne i wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić jasność i czytelność oferty. Wszystkie pola muszą zostać wypełnione, jeśli pytanie nie dotyczy  wnioskodawcy, czy zgłaszanego projektu należy wpisać np. „ nie dotyczy” lub przekreślić pole.
  5. W przypadku braku załącznika do oferty dopuszcza się możliwość jego uzupełnienia  w terminie 2 dni roboczych  od momentu otrzymania wezwania z Urzędu Gminy w Osieku.
  6. Komisja w trakcie oceny formalnej może wezwać oferenta do złożenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. Dodatkowe wyjaśnienia mogą dotyczyć wyłącznie zawartości złożonej oferty lub złożonych załączników a dodatkowe dokumenty mogą jedynie precyzować treść złożonej oferty lub złożonych do niej załączników. Dodatkowe wyjaśnienia i dokumenty należy dostarczyć w terminie 2 dni roboczych  od momentu otrzymania wezwania z Urzędu Gminy w Osieku.
  7. W przypadku wyboru oferty i przyznania dotacji na wsparcie realizacji zadania Wójt Gminy Osiek zobowiązuje wnioskodawcę w terminie 1 dnia od daty otrzymania zawiadomienia do przedłożenia oświadczenia lub pisemnej  informacji o numerze rachunku bankowego , na który  ma być przekazana dotacja. Wskazane dokumenty muszą zostać przedłożone Wójtowi Gminy Osiek przed podpisaniem umowy o realizację zadania publicznego.
  8. Warunkiem realizacji zadania jest wygranie konkursu ofert i przyjęcie zlecenia realizacji zadania poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej.
  9. Dotacja nie może zostać wykorzystana na realizację zadań już zleconych danemu podmiotowi przez Wójta Gminy Osiek.
  10. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania.
  11. Dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć   pomiędzy poszczególnymi   pozycjami  kosztów, które zostały określone w kalkulacji  przewidywanych kosztów; w wysokości nie przekraczającej 20% konkretnej pozycji kosztorysu.
  12. Zmiany w zakresie poszczególnych pozycji kosztorysu powyżej 20% kosztów całkowitych zadania  wymagają wcześniejszej, pisemnej zgody Wójta Gminy Osiek  oraz aneksu do umowy.
  13. Wysokość środków wkładu własnego (tj. wkładu finansowego oraz wkładu niefinansowego ; osobowego i rzeczowego) może się zmienić pod warunkiem, że procentowy udział dotacji w całkowitych kosztach zadania nie zwiększy się o więcej niż 20% konkretnej pozycji kosztorysu.
  14. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane  zmiany terminów  poszczególnych działań, po warunkiem, że  mieszczą się one  w terminie realizacji całego zadania. Zmiany te wymagają pisemnego zgłoszenia do Wójta Gminy Osiek, ale nie wymagają aneksu do umowy.
  15. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie przyjętych rezultatów zadania publicznego.  Zmniejszenia powyżej 20%  poszczególnych założonych liczbowo rezultatów wymagają zgody Wójta Gminy Osiek oraz aneksu do umowy.
  16. Zadanie uznaje się za zrealizowane jeżeli oferent zrealizuje 80% założonych w ofercie rezultatów.
  17. Dotacja nie może być wykorzystana na : budowę i zakup budynków, zakup gruntów, remont budynków, prowadzenie działalności gospodarczej, politycznej i religijnej, pokrycie deficytu działalności organizacji, na wynagrodzenie osób, których praca nie jest związana z realizacją zadania oraz na wydatki, które nie są merytorycznie związane z realizacją zadania.

V. Termin składania ofert:

  1. Oferty zgodne ze wzorem określonym w załączniku Nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów  umów dotyczących realizacji zadań  publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018r. poz. 2057) należy składać na piśmie w zamkniętych kopertach z oznaczeniem nazwy zadania, w godzinach pracy Urzędu Gminy w Osieku ul. Główna 125, 32-608 Osiek  do  20.01.2023r.  (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Osieku).
  2. W konkursie wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy w Osieku w terminie wskazanym w ust. 1.
  3. Oferty złożone po upływie terminu określonego w ust. 1 nie będą rozpatrywane.

VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie wyboru ofert

1. Otwarcie, rozpatrzenie i wybór ofert nastąpi w terminie do 30 stycznia 2023r. przez Komisję Konkursową, powołaną przez Wójta Gminy Osiek.
2. Komisja dokonuje oceny formalnej poprzez sprawdzenie czy oferta:
– złożona została w terminie o którym mowa w pkt. V,
– spełnia warunki o których mowa pkt. IV 1-4,
– została złożona przez uprawniony podmiot.
3. Ocena ofert będzie odbywać się z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwłaszcza w art. 15 ust. 1 w/w ustawy tj. :
a) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie – ocena w skali 0-10 pkt.
b) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania – ocena w skali 0-10 pkt.
c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie będą realizować zadanie publiczne – ocena w skali 0-10 pkt.
d) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego – ocena w skali 0-10 pkt.
e) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wkład rzeczowy, osobowy w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków – ocena w skali 0-10 pkt.
f) uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków – ocena w skali 0-10 pkt.
4. W przypadku stwierdzenia błędów rachunkowych w ofercie, oferent jest zobowiązany do dokonania korekty błędów w złożonej ofercie w terminie jednego dnia od powiadomienia (nie licząc dnia otrzymania powiadomienia) , które może być dokonane drogą telefoniczną lub elektroniczną. Niepoprawienie błędów w terminie jednego dnia od powiadomienia jest równoznaczne z wycofaniem oferty przez oferenta.
5. W przypadku, gdy ilość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania jest mniejsza od ilości środków o które ubiegają się uprawnione podmioty Komisja Konkursowa przedkłada Wójtowi propozycję podziału środków.
6. Oferta może ulec odrzuceniu z uwagi na brak wystarczającej ilości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
7. Ostateczną decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
8. Decyzja Wójta jest ostateczna .
9. Decyzja Wójta nie jest decyzją w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego i nie stosuje się do niej trybu odwołania.
10. Ogłoszenie o wyborze ofert do realizacji przyjmuje formę Zarządzenia Wójta Gminy Osiek, które ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.osiek.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Osiek .

VII. Zrealizowane przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami , ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji  przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom , o których mowa w art. 3 ust. 3.

Wysokość środków publicznych przekazanych na realizację zadań  z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych:

  1. w 2021 roku- 4.000,00 zł.,
  2. w 2022 roku -20.000,00 zł.

Wójt Gminy Osiek  

/-/ Marek Jasiński

 

Scroll Up Skip to content